התיקונים הנפוצים בדודי שמש ודודי חשמל

בישראל שיטת חימום המים השכיחה ביותר היא ללא ספק שימוש בדודי שמש ודודי חשמל. דודי השמש והחשמל נחשבים למערכות אמינות וטובות ומשתמשים בהם בארץ שנים על גבי שנים.

הן נחשבות אמינות ויש להחליפן לאחר הרבה שנים של עבודה. למרות אמינותם, עדיין הן לא חפות מתקלות שלרוב יפתרו באמצעות תיקון פשוט של טכנאי דודים או חשמלאי.

במאמר זה נסביר על מערכת חכמה מאוד שפותרת תקלה מסוימת בדודים בניינים משותפים וגם נסביר איך מתקנים דוד שמש או חשמל שהפסיקו לחמם.

 

אין מים חמים בדוד שלכם בבניין המשותף?

התלונה השכיחה בנושא של דודים בבניינים משותפים היא חימום מים לקוי. תלונה זו חוזרת על עצמה לרוב אצל כל דיירי הבניין. חשוב לדעת כי לא מדובר בתקלה אמיתית, אלא בליקוי של מערכת הדודים המשותפת.

בכל בניין כיום מותקנת מערכת צינורות משותפים שהם למעשה מערכת הדוד של כל הבניין. צינורות אלו מחוברים לקולטנים וגם לדודים הקטנים שנמצאים בדירות. בקיץ מגיעים מים חמים מהצינורות אל הדודים ויש מים חמים למקלחת. אך מה קורה בחורף, כאשר המים בצינורות קרים?

זו בדיוק הבעיה, אתם מחממים מים בעזרת הדוד החשמלי ומהצינורות עוברים מים קרים שמקררים אותם. כאן למעשה נכנסת מערכת פקחום. מדובר על מערכת חכמה מאוד ופשוטה מבית היוצר של חברת לפיד.

הפקחום הוא למעשה גלאי חום המייצר שסתום בין הצינורות לדודים שלכם כאשר המים בדודים חמים. את השסתום החשמלי הפקחום יפתח רק כאשר הוא יזהה שיש מים חמים בצינורות. כך למעשה מערכת זו שומרת על המים החמים שלכם ופותרת את הבעיה.

 

החלפת צינורות בדודים ישנים

אחת התקלות שנפוצות בדודים ובעיקר בדודי שמש היא צינורות סיליקון שנקרעים בעקבות בלאי סביר. צינורות הסיליקון מחברים בין המערכות השונות ודרכם המים עוברים.

המערכת שנמצא על גגות הבתים חשופה לקרינת שמש שעם הזמן פוגעת בעמידות הסיליקון שממנו עשויים הצינורות. קרע בצינור מוביל למעבר מים שאינו תקין וכך אין לכם מים חמים למקלחת. הפיתרון לכך הוא פשוט להחליף מידי פעם את הצינורות.

 

איך מתקנים דוד שלא מחמם?

כמו שאתם רואים יש מגוון תקלות שיכולות להיות בדודים, אנו הזכרנו שניים מהם, אך יש מגוון תקלות שמוכרות לטכנאי הדודים. תיקון דוד שלא מחמם מצריך תחילה להבין היכן נמצאת הבעיה.

האם הדוד לא מחמם בגלל בלאי של חלקי המערכת? או שאולי מדובר באבנית שחוסמת את חימום המים?. תיקון דוד שלא מחמם ישר יפנה אותנו לתקלות שבהם חלק מסוים במערכת לא עובד, כמו התקלה עם הבלאי של הצינורות.

במקרים אלו, סביר שטכנאי הדודים יציע לכם להחליף את החלק התקול. לאחר ההחלפה, כנראה שהדוד שלכם יחזור לחמם את המים.

 

אהבתם? שתפו את החברים

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שלכם, אור-אדום

שלכם, אור-אדום