מה ההבדלים בין ביטוח רכב רגיל וחסכוני?

ביטוח רכב רגיל וחסכוני- הבדלים

אחת השאלות אשר נהגים רבים שואלים את עצמכם ברכישת רכב חדש היא האם לקנות רכב רגיל או רכב חסכוני. רכישת רכב נחשבת להוצאה כבדה אשר עשויה להכביד על משק הבית, אך כאשר מבצעים השוואה בין הביטוחים השונים העניין כבר עשוי להיות פשוט יותר.

חשיבות השוואת המחירים

אם אתם מתלבטים בין רכישת רכב חסכוני או רכישת רכב רגיל, אחד הדברים החשובים שיש לעשות זה לבטח את הרכב בביטוח חובה ומקיף. בשלב הראשון חשוב ביותר לבצע השוואת מחירים בין האתרים אשר מציעים ביטוחי רכב לסוגי מכוניות שונות במטרה לקבל כמה שיותר הצעות.

 יש לציין את כל הפרטים

בתקופה בה אנו חיים במסגרת ניתן לקבל הצעות מחיר אונליין עבור ביטוח רכב רגיל וביטוח רכב חסכוני, חשוב מאד לבחון היטב את ההצעות השונות באמצעות היוועצות עם מומחה בתחום ולוודא כי כל הפרטים מתאימים.

אין ספק כי ביטוח רכב רגיל כמו מכונית סופר מיני אשר כוללת בין היתר אביזרי בטיחות ומשמשת בבית בתור הרכב המרכזי ההצעה עשויה להיות לא זולה במיוחד, אך  משתלמת לטווח הארוך ומעניקה לכם שקט נפשי בעת הנהיגה לאורך זמן רב.

מה לגבי ביטוח רכב חסכוני

בדיוק כפי שנהגים בעלי רכב רגיל צריכים לרכוש ביטוח, כך גם בעלי רכב חסכוני נדרשים לעשות זאת ולרכש מספר סוגי ביטוחים: ביטוח חובה, צד ג, מקיף. ביטוח החובה כולל את כל התנאים והכיסויים אשר מצויים בביטוח רגיל והוא מעניק כיסוי במקרה של פגיעה פיזית בנהג המבוטח. יתרה מכך, ביטוח חובה לרכב חסכוני הוא ביטוח אשר יש לרכוש לפי החוק במדינת ישראל.

חברות הביטוח קובעות את מחיר הביטוח של הרכב לפי רמת הסיכון להגשת תביעה. המחיר של הביטוח מבוסס על מערכת שיקולים כמו מאפייני הרכב והנהג. פרופיל של רכבים חסכוניים מראה כי נהגים אשר בעלי מכונית חסכונית היו מעורבים פחות בתאונות דרכים והם משתייכים לאוכלוסייה בוגרת יותר ובעלי ניסיון רב על הכביש.

בהתייחס למסקנות אשר הובאו בפרופיל, חברות הביטוח קובעות את המחיר אשר משקף את רמת הסיכון ומתייחס לנתונים נוספים כמו למשל סיכון פריצה. נכון להיום ביטוח רכב חסכוני אינו יקר יותר בהשוואה לביטוח רגיל, בייחוד אם מעוניינים לכלול את המערכת החשמלית הנוספת אשר מותקנת ברכב ניתן לצפות כי המחיר יעלה בהתאם לשווי המערכת המותקנת ברכב.

לסיכומו של דבר

נראה כי ההוצאה העיקרית על רכב חסכוני אשר נבדלת מרכב רגיל היא ההוצאה של רכישת הרכב. יתרה מזאת,  אחזקת רכב חסכוני לאורך זמן רב נחשבת לפעולה חסכונית בהשוואה לאחזקת רכב רגיל הן מבחינת הצריכה של הדלק והן מבחינת מיסוי מופחת. בהתייחס למחירי הביטוח, ניתן לראות כי רוב המחירים זהים או עשויים להיות זולים יותר.

אהבתם? שתפו את החברים

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שלכם, אור-אדום

שלכם, אור-אדום