האם רכבים חסכוניים הם גם בטיחותיים?

האם רכבים חסכוניים הם גם בטיחותיים

נדמה כי מדובר בסתירה מכונית בטיחותית נוטה להיות כבדת משקל וגדולה יותר, אבל דווקא מכונית חסכונית צריכה להיות קלה ככל הניתן.

לפי מחקר שנערך באיגוד הבטיחות האירופאי, נקבע חוק אצבע לפיו אם מכונית כבדה במאה גרם מהמכונית האחרת, אז השיפור ברמת הבטיחות של המכונית שקול לכוכב בטיחות אחד. מצד שני, תוספת של מאה קילוגרם גורמת להכבדה על מערכת ההנעה ודורשת הזרמת דלק.

שילוב של בטיחות וחסכון

בעת בחירת רכב אחד הדברים אשר אנו לוקחים בחשבון זה בטיחות ונוחות- אך מה לגבי החסכון? בדיוק בשביל זה ניתן לראות היום רכבים היברידיים אשר משנים את חווית הנהיגה של נהגים רבים והם כאן על מנת להישאר לשנים ארוכות.

בסיומה של שנת 2019 אי אפשר להתעלם מכך כי כמות המכירות של מכונית היברידית נמצאת במגמת עלייה והמחירים אינם יקרים בהשוואה לתמורה הרבה אשר כוללת בטחון וחסכון.  במידה ואתם מבלים חלק ניכר מהיום בכבישים, הרי מדובר על מכונית משתלמת.

 גם מכוניות סופר מיני מספקות תמורה

לצד המכוניות ההיברידיות, גם מכוניות סופר מיני מספקות את התמורה וכוללת שילוב מוצלח בין מרחב ושימושיות לצד נסיעה חסכונית וביצועים המספיקים לכבישי הארץ. כל זאת ללא מחיר יקר על המידה  בהשוואה לרכבי פנאי.

מכונית נטענת מאפשרת לנסוע מרחק של 25 על חשמל

כיום ניתן למצוא מכונית נטענת אשר מאפשרת לבעלים לנסוע למרחק של 25 קילומטרים על חשמל בלבד. אם אתם מתגוררים מחוץ לעיר, ייתכן ולא תאלצו לראות את תחנות הדלק. כיום רכבי הכביש אשר פעם זכו לכינוי ג'יפים היו רכבים אשר היה נהוג לעשות בהם שימוש במסגרת טיולים בשטח, אך כיום המצב שונה לגמרי. מדובר על רכבים אשר מהווים חלופה למכוניות גדולות ומסוגלים לספק יציבות ושקט ופחות עבירות וגם איכות- בדיוק מה שמחפשים- בטיחות וחסכון בדלק.

 האם נגזר לבחור בין בטיחות ובין צריכת דלק נמוכה- לא בטוח

נשאלת השאלה האם נגזר עלינו לבחור בין בטיחות לבין צריכת דלק נמוכה- האמת היא שלא ממש. של פיתוח של מנועים אשר הפכו יעילים יותר כיום ניתן לראות כלי רכב חסכוניים.

באשר לבטיחות, בשל פיתוחים אינטנסיביים של טכנולוגיית בטיחות ניתן לראות כיום אמצעים טכנולוגיים אשר נועדו להפוך את המכוניות לבטיחותיות יותר בהשוואה לעבר וכיום ניתן למצוא לא מעט מכוניות אשר מציעות את השילוב בין חסכון בדלק לבין בטיחות ברמה הגבוהה ביותר.

לסיכום

אין ספק כי קיים קושי לבחור במכונית אשר תענה לנו על כל הצרכים. עם זאת, כיום ניתן לראות מכוניות רבות אשר משלבות בין צריכת דלק טובה ובין רמת בטיחות גבוהה- במרבית המכוניות ניתן לראות כי מדובר בדרישה בסיסית למדי.

יתרה מזאת, על מנת לאתר את הרכב המתאים ביותר, יש חשיבות לבחון את דירוג הבטיחות האירופאי שלו.

אהבתם? שתפו את החברים

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
שלכם, אור-אדום

שלכם, אור-אדום